1 ondaValencia noticias opinion     7 ondaValencia Radio     v_30 radio     9 ondaValencia TV     10 Noticias Falleras

Screenshot_2025-08-16-09-06-19-541_com.android.chrome-edit.jpg

Sueca utilisa la bandera catalana en el Concurs Internacional de Paella Valenciana per a identificar al valencià

Valéncia, 16 d'agost de 2025

Lo Rat Penat, entitat centenària dedicada a la defensa de la llengua, la cultura i les senyes d'identitat del poble valencià, denuncia
públicament l'inadmissible actuació de l'Ajuntament de Sueca, governat pel partit "Sueca per Davant", que, en la seua pàgina web institucional per a anunciar el Concurs Internacional de Paella Valenciana, opta per identificar l'idioma valencià en la bandera "quatribarrada" catalana, ignorant i despreciant el símbol llegítim i estatutari dels valencians: la Real Senyera.

En la versió en idioma valencià del portal oficial d'este reconegut concurs que es ve celebrant des de 1961, s'ampra com a icon llingüístic la "quatribarrada" catalana en lloc de la Real Senyera, símbol històric del Regne de Valéncia i actualment definit en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, l'artícul 4 del qual establix clarament que:

"La tradicional senyera de la Comunitat Valenciana està composta per quatre barres roges sobre fondo groc, coronades sobre franja blava junt a l'asta".

Este us indegut supon una tergiversació de l'història i una vulneració del marc llegal autonòmic, per substituir un símbol oficial i
representatiu del poble valencià per un atre alié a la nostra identitat colectiva.

Llamentablement, veem cóm este tipo d'actuacions se repetixen en atres administracions, lo que posa en evidència una preocupant tendència a invisibilisar les senyes d'identitat del poble valencià en els espais públics.

Per tot això, des de Lo Rat Penat exigim a l'Ajuntament de Sueca la retirada immediata de la bandera "quatribarrada" com a símbol
representatiu de l'idioma valencià en la seua pàgina web i la seua substitució per la Real Senyera, tal com dicta l'Estatut d'Autonomia.

Ademés, demanem el compromís ferm del consistori en el respecte als símbols i a l'identitat cultural valenciana, tal com exigix el nostre marc jurídic i la nostra memòria colectiva.

Josep Vicent Navarro Raga, president de l'entitat valencianista, ha declarat que "És increible que en un concurs internacional com este, en el que la nostra gastronomia es proyecta a tot el món, els valencians demostrem tan poc amor cap als nostres símbols".

Des de Lo Rat Penat seguirem alçant la veu contra tot intent demanipulació o suplantació de la nostra llengua i els nostres símbols.

La defensa de la valenciania no és una opció: és un deure en la nostra història i en les generacions futures.

Mantenida por eMain